چیستا | طراحی اپلیکیش،سایت،pwa

چیستا یک شرکت طراحی اپلیکیشن و سایت ، در زمینه ی طراحی خلاقانه و فروشگاهی با بروزترین و سریعترین روش های روز دنیا در ایران است

چیستا | طراحی اپلیکیش،سایت،pwa

چیستا یک شرکت طراحی اپلیکیشن و سایت ، در زمینه ی طراحی خلاقانه و فروشگاهی با بروزترین و سریعترین روش های روز دنیا در ایران است

  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن ios

روند کاری طراحی اپلیکیشن ios نیز از همان روند بالا طابعیت می کند. با برنامه ریزی برای طراحی اپلیکیشن ios آغاز می شود، با طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایلی ادامه می یابد، تست و انتشار اپلیکیشن ios و در ادامه متعاقبا نگهداری و توسعه ادامه دار و مداوم اپلیکیشن تا زمانی که وجود دارد.

اما در عمل پروسه طراحی اپلیکیشن ios خیلی آسان نیست. برنامه نویسان و توسعه دهندگان باید مواظب رعایت کردن بسیاری از خط مشی ها و قوانین تنظیم شده توسط اپل که برای اطمینان از تعامل مناسب اپلیکیشن با کاربر، امنیت، حریم خصوصی کاربر هستند. از همین جهت، برنامه نویسات ملزم به ارائه کار با کیفیت و ایجاد عناصر خواسته شده توسط اپل و در نهایت ایجاد محصول موفق هستند.

بخش های زیر شامل مراحل طراحی اپلیکیشن ios با ریز جزییات هستند:

  • مراحل اولیه طراحی اپلیکیشن ios
  • تحقیقات و تجزیه و تحلیل

میلیون ها اپلیکیشن ios در اپ استور وجود دارند، پس بازار بسیار رقابتی است. برای اطمینان از جذاب بودن اپلیکیشن شما برای کاربر و افزایش تعداد دانلود اپلیکیشن ios خود باید تحقیقات بازار مفصلی برای شناخت رقبا و کارهایی که تا به الان در آنها انجام شده بپردازید. سپس کارکرد این اپلیکیشن هارا سنجیده و با اپلیکیشن ios خود مقایسه کنید.

  • انطباق با رهنمودها و خط مشی های اپ استور

در ادامه پروسه طراحی اپلیکیشن ios ، بدانید اپلیکیشن شما نیازمند تطابق کامل با قوانین ساخت اپلیکیشن اپل است. اپل فقط اپلیکیشن هایی را منتشر می کند که تمامی قوانین و ملزومات آن از جمله طراحی، امنیت، حریم خصوصی کاربر و دیگر جنبه هارا رعایت کرده باشند، که البته راه دیگری هم وجود ندارد. به همین دلیل اگثر اپلیکیشن های ios با حفظ منحصر به فرد بودن خود، حس کاربری و طراحی مشابه یکدیگر دارند و اکثر آن ها خوش ساخت هستند.

  • طراحی قبل از شروع به ساخت و توسعه
  • ایده کلی و طراحی اسکچ خطی

وقتی مفهوم کلی و ایده شما برای اپلیکیشن ios کامل شد، نیاز به ثبت و مکتوب کردن نیازمندی های تیم طراحی دارید تا آنها بتوانند با استفاده از این اسناد اسکچ های اولیه و وایرفریم ها که چگونگی کارکرد اپلیکیشن را نشان می دهند را طراحی کنند. این مرحله از پروسه پایه گذار طراحی و توسعه بقیه اپلیکیشن ios خواهد بود.

  • طراحی UI و UX

یک مرحله کلیدی در طراحی اپلیکیشن ios ، در این مرحله چگونگی ارتباط اپلیکیشن با کاربر و شکل ظاهری آن تکمیل خواهد شد. هدف از این مرحله خلق طراحی بصری که هم از زیبایی مورد نظر و هم درک شوندگی و قابل فهم بودن برای کاربران داشته باشد است. UI و UX اپلیکیشن ios نیز باید با مقررات اپل همخوانی داشته باشتد.

  • معماری نرم افزار

گام دیگری که در کنار طراحی UI وUX باید برداشته شود برنامه ریزی معماری نرم افزار است. همچنین یکی از بخش های کلیدی طراحی اپلیکیشن ios است که شامل سه جزء الگوی MVC – داده، کاربر و نرم افزار می شود و با استفاده از همه این معیار ها قابل گسترش بودن و پایداری اپلیکیشن ios را فراهم می کند.

  • مراحل توسعه و طراحی اپلیکیشن ios

هرچند مراحل اولیه در طراحی اپلیکیشن ios به جمع‌آوری نیازها و کامل شدن طرح‌ها می انجامد، حساس ترین بخش از کل پروسه در فاز توسعه و برنامه نویسی آغاز می شود.

 فاز توسعه تماما صرف زندگی بخشیدن به مفهوم کلی اپلیکیشن می شود. در این مرحله، تیم توسعه باید با سه بخش جدا ولی در عین حال یکپارچه کار کنند: بک‌اند(برنامه نویسی سمت سرور) ، APi و فرانت اند(برنامه نویسی سمت کاربر) اپلیکیشن ios .

  • توسعه بک‌اند(برنامه نویسی سمت سرور)

وقتی صحبت از کارایی اپلیکیشن ios می شود، برنامه نویسی بک‌اند هسته آن را تشکیل می دهد. این بخش متشکل از کل توسعه سمت سرور شامل نگهداری و عملکرد اپلیکیشن، احراز هویت کاربران، مدیریت حساب کاربری، سرویس نوتیفیکیشن، یکپارچگی کارکرد اپلیکیشن با شبکه های اجتماعی و وی سفارشی سازی تجربه کاربری می شود.

  • APi

 (Application Programming Interface) به عنوان رابط بین بک‌اند و فرانت‌اند اپلیکیشن ios عمل می کند. ای پی آی ها یکی از هسته ای ترین بخش های توسعه اپلیکیشن ios هستند.

  • توسعه فرانت‌اند(برنامه نویسی سمت کاربر)

بخش فرانت‌اند یک اپلیکیشن ios بخشی است که مستقیما با کاربر در تعامل است. کار آن شامل برنامه نویسی عناصر بصری طراحی مانند اسکچ ها و طراحی های نهایی، ذخیره سازی اطلاعات در گوشی و هماهنگی کار با پایگاه داده (database) است. یک فرانت اند خوش ساخت تجربه کاربری روان و راحت در اندازه صفحات مختلف را به ارمغان می آورد.

  • نکاتی که باید در طراحی اپلیکیشن ios در نظر داشته باشید

قبل از شروع عملی بخش توسعه، انتخاب تکنولوژی های مناسب قبل از شروع بسیار مهم است. درکنار آن، انتخاب زبان های برنامه نویسی مناسب نیز ضروری است.

اینجا برخی از نکاتی که لازم است قبل از شروع پروژه در نظر داشته باشید را یادآوری می کنیم:

  • XCode. ساخت اپلیکیشن ios نیازمند استفاده از برنامه XCode است. XCode محیط برنامه نویسی مختص اپل است. این برنامه قابلیت های بسیاری ارائه می کند. از جمله ویرایش کد منبع اپلیکیشن، رابط کاربری، رفع باگ و بارگذاری اپلیکیشن ios در اپ ستور.
  • زبان های برنامه نویسی برای ios . با توجه با نیازمندی های پروژه، برنامه نویس می تواند بین دو زبان برنامه نویسی طراحی اپلیکیشن ios – Swift و Objective C – یکی را انتخاب کند. در حالی که Objective C زبانی قوی بر پایه زبان برنامه نویسی C است، در حال جایگزینی با زبان Swift – زبان ساخته شده توسط اپل – است. این زبان در سال 2014 تئسعه داده شده و بنا بر ادعای اپل 2.5 برابر از Objective C سریعتر است. این زبان پایدار تر، مختصر تر و امن تر است و همچنین اکثر سخت افزار مدرن را پشتیبانی نمی کنند.
  • توسعه چابک (Agile Development) با توجه به تغییرات سریع در صنعت پلت فرم های موبایلی، به پایان رساندن هر چه سریعتر پروژه های طراحی اپلیکیشن ios کار بهتری است. برای رسیدن به این هدف، توسعه دهندگان و برنامه نویسان از متد مدیریت پروژه چابک (agile) استفاده می کنند. این سیستم با داشتن نقاط عطف زمانی (milestone) به اتمام رسیدن به موقع و طبق زمان بندی پروژه را تضمین می کند.

 

  • آزمایش و پایان فرایند طراحی اپلیکیشن ios

بعد از اتمام تمامی مراحل فنی طراحی اپلیکیشن ios ، نوبت به آزمایش کنترل کیفیت (QA) اپلیکیشن می رسد. با توجه به سخت گیری های اپل در بارگذاری اپلیکیشن در اپ استور، این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.برنامه نویسان باید اپلیکیشن را از نظر عملکرد بهینه، تجربه کاربری بی نقص، رفع باگ، استفاده بهینه اپلیکیشن از منابع گوشی، امنیت و سازگاری آن با تمامی قوانین اپل بررسی نمایند.

بعد از بررسی نهایی اپلیکیشن و اطمینان از عدم رد شدن آن در برسی اپل، اپلیکیشن iosشما آماده بارگذاری در اپ استور و انجام بررسی های بعدی توسط اپل است. این پروسه ممکن است از طرف اپل بین چند روز تا چند هفته به طول بیانجامد.

برای استفاده از خدمات چیستا همین حالا اقدام کنید.

  • ۹۹/۰۹/۰۱
  • چیستا طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن ios

چیستا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی